- Anasayfa'ya Dön »
- REKLAM VE İNSAN
29 Ocak 2014 Çarşamba
Reklam terimsel olarak söyle açıklanır; halk üzerinde psikolojik etki yaratarak bir sanayi veya ticari bir işletmeyi tanıtmak, bir ürünün satışını arttırmak için başvurulan bütün olanaklardır.
Reklamların; insanlar üzerindeki etkileri; insanlarda bulunan temel iç dürtüleri uyandırmak, harekete
geçirmek ve etkilenmeler sonucu davranışlar meydana getirmek şeklindedir. Reklamların temel düşüncesi ; insanlardaki ihtiyaç, ilgi, özlem, arzu ve heves duygularını harekete geçirmektir.
geçirmek ve etkilenmeler sonucu davranışlar meydana getirmek şeklindedir. Reklamların temel düşüncesi ; insanlardaki ihtiyaç, ilgi, özlem, arzu ve heves duygularını harekete geçirmektir.
Tüketim toplumu olarak insanlar günümüzde ihtiyaçları doğrultusunda ürün almak yerine farklı nedenlerle ya da reklamı yapılan ürün ve hizmetleri aldığını görüyoruz. Çünkü reklamlara fazlasıyla maruz kalıyoruz.Öyle ki reklamlara rastlamadığımız hayatımızın hiçbir alanı yok gibi. Dev fotoğraflar duvarları, otobüs duraklarını, ulaşım araçlarını, reklam panolarını kaplamış durumda.
Bir insan doğumundan 18 yaşına kadar yaklaşık olarak 350 bin reklama maruz kalmaktadır.