26 Mart 2014 Çarşamba

  Elif Şafak, kalemin kalemlikte çıkıp üretim fabrikasına dönüştüğü, yazının sıkıcılıktan çıkıp seni çocuk gibi
alıp roman diyarına götüren ellere, düşünce yapısına, kurgu bilgisine sahip insan, kadın, yazar.
Beni yakından tanıyanlar onu çok abartığımı o kadar da iyi bir yazar olmadığını, söylüyorlar ama yanılıyorlar çünkü onlar önyargılı, önyargılarıda şu ''Milyonlarca kişi tarafında okunan popüler bir yazar ve bu popülerliğini korumaya yönelik yazıyor.'' sorsan kaçta kitabını okudun, okuduysan nerde hata gördün neyi yanlış yapıyor dersen birşey bulamaz.Bizim milletin özelliğidir zaten bilmeden, okumadan eleştirmek hatta kör testere ile kırıp dökmek.
  Elif Şafak'ın son kitabı Ustam ve Ben, okuyan bilir Şafak kitapta Mimar Sinan, çıraklarını ve baş karakterlerden olan fili (Çota) anlatıyor. Okumaya başlamadan önce kitabı araştırdım ve konusunun Mimar Sinan olduğunu biliyordum ama kitabı okumaya başladığımda Mimar Sinan'dan çok Çota var. Ama kitabın sonuna geldiğimde Şafak'tan ''yazardan not'' diye bir sayfalık not var o notu okuyunca anladım neden Mimar Sinan arka planda ve bir kez daha saygı ve hayranlık duygum Elif Şafak'a.


"İstanbul dediğin unutkanlıklar şehri. Orada her şey suya yazılmış. Ustamın eserleri hariç, onunkiler taşa kazınmış.''

Yorumlarınızı Yazmayı Unutmayın

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

FACEBOOK'TA BİZ

Blogger tarafından desteklenmektedir.

ARŞİVİMİZ

POPÜLER YAZILAR

- Copyright © basit görüşLER -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -